Kryddig chili con carne

(4-5 personer) 

tillagningstid
: ca 60 min 

3 gula lökar
3 vitlöksklyftor
1 paprika
1 röd chili
600g nötfärs
2 burkar krossade tomater á 400g
1 köttbuljongstärning
2 tsk spiskummin
1 tsk oregano
1 tsk chilipeppar
salt och peppar
2 burkar kidney bönor á 400g

Hacka lök, vitlök, paprika och chili. Fräs lök och vitlök mjukt. Fräs färsen. Tillsätt paprika, chili och tomatkross. Smula över buljongtärningen. Tillsätt kryddorna. Låt puttra under lock i 30 minuter. Spola av bönorna och lägg ner i grytan efter 30 minuter. Sjud sedan i ca 5 minuter.  

Vi åt detta tillsammans med en bit bröd och en sallad bestående av gurka, rödlök och avokado.Det står att receptet räcker till 4-5 personer, men vår räckte till mer än så.


Kommentarer
Karin

Tack för det receptet. Precis vad jag har hemma. En burk konserverade bönor som jag inte riktigt visste vad jag skulle göra av. Vi är två till middag så jag halverar receptet.

2007-04-17 @ 11:21:43
URL: http://favoritrecept.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0