Köttfärspytt

(ca 4 portioner)

Ugn: 250 grader

Tid: 30 min

Detta behövs:

8 potatisar
1 morot
2 rödlökar
500g köttfärs
1 paprika
texmexkrydda

Sås:
½ gurka
2 dl matlagningsyouhurt
½ tsk salt
1 vitlöksklyfta

Skala och tärna potatisen och morot. Häll över olja i en långpanna och sätt in i ugnen i 15 min. Skala och hacka löken. Fräs köttfärsen smulig och krydda den. Hacka paprikan. När potatisen och moroten är klara blanda då ihop allt till en pyttt.
Riv gurkan och krama ur vattnet. Blanda ihop gurka, yoghurt, salt och vitlök.
Servera såsen till pytten.

206351-45

En klar favorit hos mig.


Kommentarer
Matprataren

Denna måste jag bara testa, ser jättegott ut.

2007-06-18 @ 17:58:36
URL: http://matprataren.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0